http://www.lubomino.ug.gov.pl/
 

1. Mityng w Lubominie

5 - 7 kwietnia 2019 r.

http://www.lubomino.ug.gov.pl/

Regulamin turnieju teamów

  1. W turnieju mogą brać udział zespoły 4-6 osobowe. PKLe, PDFy w punktacji Grand Prix Polski Teamów zdobywają osoby, które rozegrały min. 25% rozdań możliwych do rozegrania przez dany team.
  2. Turniej jest liczony na IMP z przeliczeniem na VP. Turniej podzielony zostaje na dwie fazy:
    • fazę na dochodzenie;
    • fazę play-off/finały w grupach.
  3. Podczas dwóch pierwszych faz stosuje się ułamkową tabelkę VP 20:0.
  4. W fazie na dochodzenie oraz w czasie finałów w grupach rozgrywa się mecze 8-rozdaniowe; w play-off do czasu finału – mecze 16-rozdaniowe (2x8 rozdań); w finale – mecz 32-rozdaniowy (4x8 rozdań).
  5. „Bye” wynosi 12 VP
  6. Schemat gry:
    • Przed fazą na dochodzenie teamy zostaną rozstawione wg klasyfikacji czterech zawodników (WK lub ranking). W pierwszej rundzie jako gospodarze zostaną rozstawione teamy z górnej części tabeli (w kolejności 1, 2, 3… n), a gośćmi teamy z drugiej części tabeli (również w kolejności n+1, n+2… z). Przy nieparzystej liczbie teamów pauzę w pierwszej rundzie ma team ze środka tabeli.
    • W pierwszej fazie (w której uczestniczą wszystkie zespoły z zachowaniem całego dorobku punktowego) zostanie rozegranych osiem meczów na dochodzenie bez powtórzeń (w miarę możliwości wg aktualnych wyników – przy opóźnieniu do drugiej rundy przesuwane będą drużyny gości o jedną pozycję w kierunku pierwszego stołu, tak, by team z pierwszego stołu trafił na pauzę – przy nieparzystej liczbie drużyn, lub na ostatni stół – przy parzystej liczbie zespołów).
    • Po fazie na dochodzenie pierwsze 8 drużyn awansuje do fazy play-off. Pozostałe drużyny zostaną podzielone zgodnie z wynikami (z zachowaniem 50% wyniku) na kolejne finały 6 drużynowe i rozegrają cztery mecze na dochodzenie bez powtórzeń w tej fazie turnieju (w miarę możliwości wg aktualnych wyników; inaczej wynik po pierwszej fazie determinuje rozstawienia do pierwszych dwóch rund). Ostatni mecz dokładnie wg wyniku z możliwością powtórzeń. Zwycięzcy każdej grupy otrzymają nagrodę finansową.
    • W fazie play-off:
      • carry-over w imp wynosi 20% różnicy VP pomiędzy zainteresowanymi drużynami,
      • w parzystych segmentach jako drugi siada do meczu team z wyższego miejsca po rundzie na dochodzenie,
      • teamy do 1/4 finału zostaną dobrane według drabinki dla 8 zespołów (1-8, 5-4, 3-6, 7-2), zgodnie z zajętym miejscem przed p/o.,
      • przegrani w 1/4 finału rozgrywają mecz 16-rozdaniowy o miejsca 5. i 7. (o 5. miejsce: dwa najlepsze teamy z eliminacji, które przegrały mecz w 1/4 finału; o 7. miejsce: pozostałe dwa teamy, które przegrały mecz w 1/4 finału), zwycięzcy w 1/4 finału awansują zgodnie z drabinką play-off do 1/2 finału,
      • od półfinału stosuje się standardową drabinkę (1-4, 2-3), czyli w półfinale zwycięski team z meczu 1/4 finału z udziałem leadera po fazie na dochodzenie gra przeciwko zwycięzcy z czwartego meczu ćwierćfinałowego (team 4 vs ostatni niewybrany team),
      • zwycięzcy 1/2 finału awansują do finału, przegrani kończą rozgrywki na miejscach 3-4 zgodnie z kolejnością po fazie na dochodzenie,
      • finał rozgrywany jest w niedzielę jako mecz 4 x 8 rozdań.
  7. W fazie na dochodzenie i podczas finałów w grupach o miejscu decydują:
    • większa liczba zdobytych VP,
    • wyższe miejsce przed ostatnią (przedostatnią, etc..) rundą
    • większa różnica zdobytych IMPów,
    • większy iloraz IMPów zdobytych do straconych,
    • losowanie.
  8. W przypadku remisu w fazie play-off zwycięzcą zostaje team z wyższego miejsca po rundzie na dochodzenie.
  9. O wszelkich sprawach nieujętych w powyższym regulaminie decyduje Sędzia Główny.